Functioneel Beheerder SAP (24-32 uur)

37794
Opdrachtnummer
37794
Opdrachtgever
Gemeente Hardenberg
Datum
14 Juli 2025 tot 31 December 2025
Uren per week
voor 28 Uur per week.
Status
Open
Regio
Overijssel
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
30 Juni 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Gemeente Hardenberg

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Hardenberg

Introductie
Voor de Gemeente Hardenberg zijn wij op zoek naar een Functioneel Beheerder SAP (24-32 uur).
Opdracht inhoud

De gemeente zoekt een ervaren functioneel beheerder voor het financiële systeem SAP (iFinanciën van PinkRoccade). In deze rol ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (o.a. financiële administratie, fin. beheer, controllers, fin. adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Je zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuïteit van het systeemgebruik.

Je draagt bij aan de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiële systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.

RESULTAATOPDRACHT:

  • Governance stuk Applicatie/ Functioneel beheer in relatie tot alle financiële processen;

  • (Actualisatie) architectuurplaat van het financieel domein inclusief functionele beschrijvingen;

  • Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP;

  • Opstellen en onderhouden van documentatie: handleidingen, werkinstructie en communicatie over systeemwijzigingen;

  • Afhandeling van meldingen en incidenten met advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting;

  • Bewaking van compliance op BBV, AVG en auditvereisten;

  • Advies en uitvoering bij releases en wijzigingsverzoeken;

  • Instructie en training van eindgebruikers, inclusief opstellen van opleidingsmateriaal.

In deze rol werk jij zelfstandig en volgens de afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.

Organisatie

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Praktische en oplossingsgerichte instelling.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
  2. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met een documenten- of factuurscanningsysteem (zoals Decos, Kofax, LIAS e.d.);
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikers binnen een gemeentelijke organisatie;
  5. Je hebt aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  6. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SAP (iFinanciën) van PinkRoccade;
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaarmet scansysteem KOFAX;
  8. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een gemeentelijke organisatie.
Gesprek

3 juli as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.