Kwartiermaker Bestuurssecretariaat

36493
Opdrachtnummer
36493
Opdrachtgever
Gemeente De Bilt
Datum
19 Mei 2025 tot 19 November 2025
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
5 Mei 2025
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.

Gemeente De Bilt

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Bilthoven

Introductie
Voor de Gemeente De Bilt zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Bestuurssecretariaat.
Opdracht inhoud

Het team bestuurssecretariaat heeft de afgelopen periode diverse personeelswisselingen gehad. Het team is daardoor onderbezet geweest en heeft niet altijd de beoogde kwaliteit van dienstverlening kunnen leveren. Mede hierdoor staat het team nog niet. Daarnaast zijn processen nog niet eenduidig en efficiënt ingericht waardoor werkzaamheden soms veel tijd kosten. Als meewerkend kwartiermaker van het secretariaat van Gemeente De Bilt schaak je op 2 borden tegelijk. De eerste opdracht is om met het team de dagelijkse dienstverlening te laten doordraaien. Daarnaast leg je de basis voor een toekomstbestendig bestuurssecretariaat, zodat het team na je vertrek stabiel verder kan.

De opdracht van het team is ervoor te zorgen dat de agenda’s van onze burgemeester, wethouders, directie en MT gestructureerd, vlot en soepel verlopen. Het ontzorgen en ondersteunen waar nodig. De teamleden hebben een grote mate van verantwoordelijkheid en werken hiervoor nauw samen met het eigen team en met vakinhoudelijke teams in de organisatie.

De dagen van het team zijn gevuld met acties die voortkomen uit de mail en agenda van het college, directie en MT. Complex agendabeheer, monitoren van afspraken en acties beslaan een groot deel van de dag. Naast deze werkzaamheden heeft het team een grote rol in de bestuurs- en managementprocessen. Denk aan de juiste routing van vergaderstukken en besluiten.

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • directe begeleiding en aansturing voor de secretaresses;

  • een plan om met ingang van 1 januari 2026 het secretariaat structureel goed te laten draaien;

  • het invullen van bestaande vacatures;

  • kwalitatieve ondersteuning voor de strategisch managers/ambtelijk opdrachtgevers;

  • werkprocessen (w.o. het MT proces) efficiënter en effectiever in te richten.

Organisatie

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Competenties

  • natuurlijk leider;
  • in staat een team uit te uitdagen om verder te groeien;
  • oog voor de wensen van het MT en B&W;
  • energie krijgen van een team in opbouw;
  • analytisch kunnen kijken om structurele oplossingen te vinden voor de bestaande uitdagingen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurssecretariaat van een gemeente;
  2. Je beschikt over een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  3. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een (bestuurs-)secretariaat;
  5. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met met proces van College- en raadsbesluiten en -voorstellen;
  6. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met Office365;
  7. Je hebt aantoonbare ervaring met digitaal zaakgericht werken en Raadsinformatiesystemen.
Gesprek

8 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.