Adviseur Dienstverlening

36398
Opdrachtnummer
36398
Opdrachtgever
Gemeente OldAmbt
Datum
19 mei 2025 tot 19 mei 2026
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Groningen
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
5 mei 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Gemeente OldAmbt

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Winschoten

Introductie
Voor de Gemeente OldAmbt zijn wij op zoek naar een Adviseur Dienstverlening.
Opdracht inhoud

Oldambt is een gemeente in beweging. Waar Samen, Ondernemend en Dichtbij de pijlers zijn van onze visie op de dienstverlening. We zoeken een ervaren adviseur dienstverlening die de organisatie mee kan nemen in het realiseren van deze visie; hoe zetten we die Oldambtster nou echt op 1 en wat voor mind-set, gedrag en systemen zijn daarin voor nodig? Kun jij teams inspireren en begeleiden om hier actief mee aan de slag te gaan? Zie jij jezelf in deze uitdaging? Dan zoeken wij jou!

We staan voor een stevige uitdaging op het snijvlak van gedragsverandering en vernieuwing van onze dienstverlening. Daarom zoeken we een collega die zich helemaal thuis voelt in dit werkveld. Iemand die creatieve kanaalsturingsconcepten weet toe te passen en ons Klant Contact Centrum (KCC) kan begeleiden naar de rol van de ‘civil servant’ van 2025. Daarnaast speelt de inrichting van ons toekomstige gemeentehuis – met oog voor de bezoekerservaring – een belangrijke rol. Ook dit vraagt om de scherpe blik en regie van onze nieuwe adviseur dienstverlening.

Als adviseur dienstverlening vertaal je de visie op dienstverlening in geformuleerde plannen. Je coördineert, concretiseert en implementeert deze plannen binnen de desbetreffende teams en bewaakt de voortgang. Belangrijk hierbij is dat je je collega’s ondersteunt bij het uitvoeren van de visie op dienstverlening. Daarnaast onderzoek je de mogelijkheden om tot procesverbetering te komen, om zo de efficiëntie en de klanttevredenheid te vergroten.

Je adviseert het directieteam en het managementteam, en vertaalt hun besluiten naar concrete monitorings- en beheersinstrumenten. Daarnaast ben je een vraagbaak én sparringpartner voor collega’s: je adviseert over klantgerichte dienstverlening en legt verbindingen tussen lopende projecten. Tot slot coach, begeleid en ondersteun je medewerkers en teammanagers om samen de kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Competenties

  • Je bent een echte verbinder die mensen mee kan nemen in veranderingen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en een scherp oog voor kansen en verbeteringen;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en in staat om medewerkers en teams te coachen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een hbo- of wo-diploma, bij voorkeur een opleiding in de richting van facilitaire inrichting, organisatiekunde, toegepaste psychologie of veranderkunde, waarbij de ervaring die je meebrengt minstens zo belangrijk is;
  2. Je hebt ervaring met het inrichten van dienstverleningsconcepten binnen een gemeentelijke organisatie;
  3. Je beschikt over ervaring met het inrichten van dienstverleningsconcepten;
  4. Je hebt minimaal vijf relevante werkervaring in een adviserende rol;
  5. Je beschikt over kennis over en ervaring in procesoptimalisatie.
Gesprek

Week 20 as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.